Gravide/Barsel

Trening for mor med baby - Barseltrening

I barseltrening legges det vekt på å trene muskulatur som har vært strukket under svangerskap og fødsel, og å sette kroppen i stand til å mestre kravene du møter som nybakt mamma. Vi jobber med å løse opp spenninger og å styrke viktige muskelgrupper, spesielt bekkenbunn, mage og ryggmusklatur. I tillegg jobber vi med holdning og et godt bevegelsesmønster.

Trening for gravide

Under graviditet forskyves vektbalansen i kroppen, og belastningen på rygg og bekken øker. I pilates trening vektlegger vi derfor å jobbe med øvelser for mage, rygg og bekkenbunn slik at du kan opprettholde en god holdning og unngå plager pga feilbelastninger.

I tillegg til dette jobber vi med å løse opp spenninger, og å bruke pusten på en god og effektiv måte. Treningen passer både for deg som trener mye fra før, eller for deg som har lite erfaring med trening. Du kan delta i gruppen selv om du har plager med bekkensmerter (f.eks bekkenløsning), korsryggsmerter, eller andre plager. Våre dyktige fysioterapeuter tilpasser treningen for deg.

Gravidekurs

Ellen; Tirsdag kl. 17.00-18.15
22.01-09.04- 12 ganger- 2520 kr
23.04-25.06- 10 ganger- 2100 kr

Susanne; Onsdag kl. 18.15-19.30
09.01-20.03- 11 ganger- 2310 kr
27.03-19.06- 11 ganger- 2310 kr

Barselkurs

Ellen; Mandag kl. 11.30-12.30
07.01-11.03- 10 ganger- 2100 kr
18.03-17.06- 11 ganger- 2310 kr

Susanne; Torsdag kl. 12.45-13.45
10.01-11.03- 11 ganger- 2310 kr
28.03-20.06- 11 ganger- 2310 kr