Gravide/Barsel

Trening for mor med baby - Barseltrening

I barseltrening legges det vekt på å trene muskulatur som har vært strukket under svangerskap og fødsel, og å sette kroppen i stand til å mestre kravene du møter som nybakt mamma. Vi jobber med å løse opp spenninger og å styrke viktige muskelgrupper, spesielt bekkenbunn, mage og ryggmusklatur. I tillegg jobber vi med holdning og et godt bevegelsesmønster.

Trening for gravide

Under graviditet forskyves vektbalansen i kroppen, og belastningen på rygg og bekken øker. I pilates trening vektlegger vi derfor å jobbe med øvelser for mage, rygg og bekkenbunn slik at du kan opprettholde en god holdning og unngå plager pga feilbelastninger.

I tillegg til dette jobber vi med å løse opp spenninger, og å bruke pusten på en god og effektiv måte. Treningen passer både for deg som trener mye fra før, eller for deg som har lite erfaring med trening. Du kan delta i gruppen selv om du har plager med bekkensmerter (f.eks bekkenløsning), korsryggsmerter, eller andre plager. Våre dyktige fysioterapeuter tilpasser treningen for deg.

Gravidekurs

Susanne; Tirsdag kl. 17.00-18.15
14.08-16.10- 10 ganger- 2100 kr
23.10-18.12- 9 ganger- 1890 kr

Susanne; Mandag kl. 15.00-16.15
13.08-15.10- 10 ganger- 2100 kr
22.10-17.12- 9 ganger- 1890 kr

Barselkurs

Susanne; Torsdag kl. 12.45-13.45
16.08-18.10- 10 ganger- 2100 kr
25.10-20.12- 9 ganger- 1890 kr

Susanne; Mandag kl. 11.30-12.30
13.08-15.10- 10 ganger- 2100 kr
22.10-17.12- 9 ganger- 1890 kr