Gravide/Barsel

Trening for mor med baby - Barseltrening

I barseltrening legges det vekt på å trene muskulatur som har vært strukket under svangerskap og fødsel, og å sette kroppen i stand til å mestre kravene du møter som nybakt mamma. Vi jobber med å løse opp spenninger og å styrke viktige muskelgrupper, spesielt bekkenbunn, mage og ryggmusklatur. I tillegg jobber vi med holdning og et godt bevegelsesmønster.

Trening for gravide

Under graviditet forskyves vektbalansen i kroppen, og belastningen på rygg og bekken øker. I pilates trening vektlegger vi derfor å jobbe med øvelser for mage, rygg og bekkenbunn slik at du kan opprettholde en god holdning og unngå plager pga feilbelastninger.

I tillegg til dette jobber vi med å løse opp spenninger, og å bruke pusten på en god og effektiv måte. Treningen passer både for deg som trener mye fra før, eller for deg som har lite erfaring med trening. Du kan delta i gruppen selv om du har plager med bekkensmerter (f.eks bekkenløsning), korsryggsmerter, eller andre plager. Våre dyktige fysioterapeuter tilpasser treningen for deg.

Gravidekurs

Susanne; Tirsdag kl. 17.00-18.15
07.01-24.03- 12 ganger- 2520 kr
31.03-23.06- 12 ganger- 2520 kr

Barselkurs

Susanne; Mandag kl. 11.30-12.30
06.01-23.03- 12 ganger- 2520 kr
30.03-22.06- 10 ganger- 2100 kr

Susanne; Onsdag kl. 12.45-13.45
08.01-25.03- 12 ganger- 2520 kr
01.04-24.06- 12 ganger- 2520 kr